munkaeropiac-munkavallalo-humanfield

Megduplázott bérigény mellett csökkenő munkavállalói lojalitás?

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.

A piacvezető fejvadászcég 2015-ben került be először a BBJ rangsorába, 2018 óta pedig a legnagyobb magyar vezetőkiválasztó cégként szerepel a HumanField a listán, most pedig a nemzetközi versenytársakat is nagy fölénnyel maguk mögé utasították – áll a társaság közleményében, majd hozzáteszik, a lista a 2021-es árbevételi adatok alapján készült, azonban a 2022-es év első féléves részeredményei alapján prognosztizálható, hogy jövőre a HumanField még jelentősebb előnnyel fogja vezetni a fejvadászcégek nagy presztízzsel bíró rangsorát.

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzetet górcső alá véve a HumanField ügyvezető igazgatója elmondta: némi elbizonytalanodás ugyan érzékelhető a vállalatok toborzási igényeit illetően, ám a jelöltek részéről ez hatványozottan megfigyelhető.

„Ha valaki most kíván egy hiányszakmában specialista vagy vezetői pozíciót betölteni, még az energiaválság kitörése előtti időszakhoz képest is nagyobb kihívásokkal kell szembesülnie.

Nem ritka jelenség, hogy a biztos munkahelyük elhagyását kockáztató jelöltek a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként”

– emelte ki a HumanField vezetője.

Hozzátette: „Talán soha nem volt olyan kihívásokkal teli a munkáltatók helyzete mint napjainkban. Ennek pedig az az oka, hogy

a munkavállalói lojalitás folyamatosan csökken,

bár ezt a képet a jelenlegi bizonytalan gazdasági környezet átmenetileg némiképp árnyalja. A munkabér továbbra is kulcsfontosságú tényező a jelölteknél, de a rugalmas munkaidő és a home office lehetősége mára már egyre több szektorban nem kiváltság, hanem elvárás a munkavállalók többsége részéről”.

Fotó: HumanField / Vogt Gergely

„Óriási eredménynek tartom, hogy magyar cégként, minden nemzetközi hátszél nélkül tudunk piacvezetők lenni. Komoly visszaigazolás, hogy nem volt hiábavaló az elmúlt tíz év kitartó és kemény munkája, amit a csapatom és én a cég építésébe fektettünk. Reményeim szerint ez a kiemelkedő eredmény az ügyfeleink számára is azt erősíti meg, hogy jó helyre tették le a voksukat, amikor minket választottak stratégiai partnerüknek” – mondta Dr. Molontay Patrik ügyvető igazgató, aki hozzátette azt is, nemzetközi terjeszkedést egyelőre nem tervez, inkább Magyarországon szeretnék tovább erősíteni a pozíciójukat, valamint még inkább növelni az elismertségüket és a megbecsültségüket.

Forrás: MTI-OS
Fotó: Freepik