Elvileg verseny van, gyakorlatilag pingpongoznak az ügyfelek és a bankok egymás között

Bár még alacsony az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma, ettől még állóvízről nem beszélhetünk: a bankok piaci részesedése néhány év tekintetében is látványosan változik. Az viszont még kevéssé jellemző itthon, hogy különböző szolgáltatásokat különböző bankoknál vegyenek igénybe
A hazai pénzintézetek folyamatosan ostromolják ajánlataikkal a hazai vállalkozásokat, melynek eredménye meg is látszik a bankváltásokban. Érdekes módon azonban a magyar cégekre még mindig kevéssé jellemző, hogy különböző szolgáltatásokat különböző bankoknál vegyenek igénybe. Az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma csupán 1.15 a teljes hazai cégbázis tekintetében, azaz a cégek döntő többségének csak egy pénzintézettel van állandó kapcsolata. A nagyvállalatok körében már valamelyest más a helyzet, de még az 1 Mrd Ft éves árbevételt meghaladó szegmensben sem éri el az átlagos bankkapcsolatok száma a 2-t.

Elvesznek, megtartanak

Ráadásul a bankkapcsolatok száma még csökkent is az elmúlt 5 év tekintetében, de az elmúlt 1 évben már állandósulni látszik mindegyik szegmensben. A bankkapcsolatok számának alakulása alapvetően két ellentétes hatásnak az eredménye. Egyrészről a különböző termékek kondíciói jelentős eltéréseket mutatnak pénzintézetenként, amelynek hatására a vállalkozásoknak érdemes bizonyos szolgáltatásokat különböző bankoknál igénybe venni, és ez növeli a bankkapcsolatok számát. Másrészről azonban a pénzintézetek igyekeznek minél több szállal magukhoz kötni ügyfeleiket, és ehhez megfelelő csomagokat kidolgozni, és az ilyen irányú tevékenység csökkenti a bankkapcsolatok számát. Úgy tűnik, a két folyamat egyensúlyban volt az elmúlt 1 évben és ezért nem változott összességében az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma.
A felszín alatt azonban igenis komoly átrendeződések zajlanak. A piaci versenyben folyamatosan nyílnak és zárulnak a bankszámlák, melynek következtében a bankkapcsolatok pénzintézetek közötti eloszlása is változik. A teljes cégbázis bankszámlabirtoklásait vizsgálva az OTP, a Raiffeisen és a K&H jó éveket tudhat maga mögött, míg nagyot csökkent a vállalati bankkapcsolatok száma a takarékszövetkezeteknél. Az 1 milliárd Ft éves árbevétel feletti szegmensben az OTP, az UniCredit és a K&H bankkapcsolatainak aránya növekedett a legjobban.

Forrás: Gazdaság TV

1 hozzászólás

  1. Hi! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get
    my site to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.
    If you know of any please share. Many thanks!
    I saw similar text here: Eco bij

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük